• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

بیانیه علمای  شهرستان مریوان مبنی بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس  دهم شورای اسلامی وخبرگان رهبری

  • کد خبر : 1697
  • 29 فوریه 2024 - 8:14
بیانیه علمای  شهرستان مریوان مبنی بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس  دهم شورای اسلامی وخبرگان رهبری

بسمه تعالی بیانیه علمای  شهرستان مریوان مبنی بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس  دهم شورای اسلامی وخبرگان رهبری   إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّواْ الأَمَنَتِ إِلَى أَهْلِهَا  (نسأ۵۸)   خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان بازگردانید. امروز، ادارة جامعه اسلامی‌، امانتی است که از سوی مردم به […]

بسمه تعالی

بیانیه علمای  شهرستان مریوان مبنی بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس  دهم شورای اسلامی وخبرگان رهبری

 

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّواْ الأَمَنَتِ إِلَى أَهْلِهَا  (نسأ۵۸)

 

خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان بازگردانید. امروز، ادارة جامعه اسلامی‌، امانتی است که از سوی مردم به مسئولین سپرده می‌شود، لذا وظیفه مردم است این امانت را به کسانی که اهلیت و صلاحیت دارند بسپارند. وخدای متعال  می فرماید ((و امرهم شوری بینهم )) و همچنین به پیامبر دستور می دهد که با اصحاب مشورت کن  (( و شاور هم  فی الامر)) و همچنین خداوند قانونی را به نام شورا  وضع نموده است تا مردم جهان امورات و کارهای خودشان را بر این اساس برنامه ریزی نمایند  و خدای متعال به انسان اختیار داده که  با انتخابات   برای خود نماینده وامیر  انتخاب نماید  خداوند مومنانی که  نماز به پا می دارند و امورات خود را با مشورت انجام می دهند ستوده است پس معلوم است که حاکمان جهان بایدرای و نظر مردمی و انتخابات را اساس کار خود بدانند  این آیه نشان میدهد که در زمان رسول خدا ( ص) همه امور با انتخابات  انجام میگرفت  ما که خودمان را امت و پیرو آن حضرت می دانیم لازم است که با مشورت وانتخاب اصلح  کارهایمان را انجام دهیم و شرکت در انتخابات  مشورت  بانی پیشرفت یک جامعه است. معرفی یک یا چند نفر به عنوان نماینده امری دینی است  پس حضور مردم در پای صندوقها و انتخاب نماینده ای اصلح این امر را مهیا می نماید. ومردم در قبال انتخابات دووظیفه مهم دارند.   ۱-فردی را که می‌خواهد انتخاب کند، تنها برای رضای خدا و مصلحت امت اسلامی انتخاب نماید و در انتخاب او هیچ انگیزه‌ای‌، غیر از انتخاب اصلح که تنها راه حاکمیت صالحان است نداشته باشد. دوم‌:منتخب خود را به طور کامل شناخته و او را در دیانت و صداقت‌، امتحان کرده باشد و میزان کارایی او را برای کاری که انتخاب می‌کند بداند.

 ما جامعه روحانیت ضمن تقدیر وتشکر فروان از حضور آگاهانه وهمیشه در صحنه ملت در راه پیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن   از ملت فهیم  منطقه مریوان میخواهیم  با دانش و بصیرت کامل در صندوق های رای حاضر شوند و با انتخاب  نماینده اصلح  به مجلس  دهم و مجلس خبرگان رهبری  به وظیفه خودمان عمل کنیم  امروز دشمنان اسلام قصد دارند در بین مسلمانان تفرقه افکنی کنند و برهمه آشکارا است که آمریکا و یهود از اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی هراس دارند اما شما ملت ایران و ملت کردستان همیشه هوشیارانه و با حضور خود در مراسمات دینی و ملی نشان داده اید که ما طالب امنیت و آسایش  هستیم و اجازه نخواهیم داد که بیگانگان و دشمنان د ر امورات کشوری ما دخالت کنند . 

 روحانیون،ائمه جمعه وجماعات،شورای افتاء وروحانیت ،طلاب ومدرسین مدارس علوم دینی شهرستان مریوان

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=1697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.