• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

معلم و روحانی باید منشا ارتقای سطح آرامش جامعه باشند

  • کد خبر : 1848
  • 02 می 2024 - 10:31
معلم و روحانی باید منشا ارتقای سطح آرامش جامعه باشند

   نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یک معلم و روحانی باید منشا ارتقای سطح آرامش جامعه باشد و ضمن بیان مشکلات با نقد منصفانه بستر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های درست را فراهم سازد.  به گزارش روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در نشست با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت […]

 

 نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یک معلم و روحانی باید منشا ارتقای سطح آرامش جامعه باشد و ضمن بیان مشکلات با نقد منصفانه بستر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های درست را فراهم سازد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در نشست با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان که به مناسبت روز معلم در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین مولفه در حوزه طلبگی علم است و در این زمینه نباید کم و کاستی کرد.

وی با بیان اینکه به روز بودن و آشنایی به مسائل روز، نحوه بیان و تنوع در علم‌آموزی باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، گفت: با علم نمی‌توان شوخی کرد، در مبحث علم‌آموزی سخت‌گیری لازم و ضروری است.

 به گفته وی، سخت‌گیری در علم موجب می‌شود افرادی تربیت شوند که به لحاظ علمی در بالاترین سطح مطلوب علمی باشند و بتوانند به توقعات علمی جامعه پاسخ دهند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: امروز برخی افراد تحصیلکرده‌ با وجود داشتن مدارک آکادمی نمی‌توانند یک عبارت را بخوانند و یا توان خواندن درست کتابی را ندارند.

 وی اضافه کرد: : علم قوی با کارایی در جامعه خود را نشان می‌دهد و باید به علم‌آموزی عمق بخشید و نگرش به آن سطحی نباشد.

 وی با تاکید براینکه عالم بدون تقوا ارزش ندارد، گفت: علم و تقوا برای کسی که درس طلبگی می‌خواند از ضرورت‌هاست و طلبه‌ها باید علم و تقوا را سرلوحه خود قرار دهند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان ادب را از دیگر مولفه‌های مهم برای طلاب و طلبه‌ها دانست و اذعان کرد: ادب از موضوعات مهمی است که همواره مورد تاکید پیامبر مکرم اسلام قرار گرفته و در این باره می‌فرمایند«من مودب شده خدا هستم».

 پورذهبی تصریح کرد: ادب مهم‌تر و برتر از اخلاق است، افراد مودب حتی وقتی می‌خواهند نام کسی را ببرند و یا از کسی یاد کنند با کمال ارادت و احترام آمیخته است.

 وی با بیان اینکه عالم از چنان جایگاهی برخوردار است که نگاه به درب خانه‌اش عبادت است، گفت: احترام به طلبه و جایگاه عالم و ترویج این فرهنگ ضروری است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه امروز در دوران پررونق علم و شکوه در انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در کیفیت‌ها وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد، اما نباید زیرساخت‌ها و اقدامات خوبی که بعد از انقلاب انجام گرفته را نادیده بگیریم.

 پورذهبی تصریح کرد: از کسی نمی‌خواهیم آدم سیاسی باشد، اما یک طلبه، روحانی و معلم و در مجموع هرکس در هر جایگاهی در حد توان باید در مسیر امیدآفرینی، تقویت وحدت و ارتقای آرامش در جامعه تلاش کنند.

 وی افزود: با انشقاق و ایجاد خلاء و شکاف کسی به جایی نمی‌رسد در سایه وحدت و همدلی می‌توان بستر توسعه و مسیر رفع مشکلات را فراهم سازیم.

 وی با تاکید براینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند امیدآفرینی در جامعه هستیم، اذعان کرد: یک معلم و روحانی باید منشا ارتقای سطح آرامش جامعه باشد و ضمن بیان مشکلات با نقد منصفانه بستر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های درست را فراهم سازد.

مدارس علوم دینی باید متحول و نظام‌مند شوند

اصفهانی ازمسئولین آموزش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: حرکت به سمت مدارس نظام‌مند و تحول در مدارس علوم دینی از نیازهای امروز جامعه است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اصفهانی در نشست  با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان که به مناسبت روز معلم در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرآنچه در ایران اسلامی داریم به برکت خون شهدا و رهبری‌های امام راحل و جانشین به حق ایشان رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: امروز اگر مفتخر هستیم که نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح است و در سال‌های اخیر این جایگاه پرنگ و پررنگ‌تر می‌شود به برکت خون پاک شهداست.

وی با بیان اینکه سهم شهدای کردستان در این میان قابل توجه است، گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم نباید ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان، شهدا و جانبازان را فراموش کنیم، چراکه این امنیت و آرامش امروز در ایران اسلامی حاصل فداکاری‌های آنان است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از کردستان به عنوان سرزمین فداکاری‌های بزرگ نام بردند، خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین هنر و فرهنگ، سرزمین فداکاری و سرزمین مردم وفاداری است که در حساس‌ترین سال‌های عمر نظام و کشور با رشادت و وفاداری‌های خود توطئه‌های بزرگی را خنثی کرده‌اند.

اصفهانی اضافه کرد: کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی نشان افتخاری را با خود حمل می‌کند که در کمتر استانی می‌توان دید این استان مهد جنگاوران بی‌ادعا و گمنامی است که شجاعت و مردانگی در وجودشان موج می‌زد.

وی با تاکید براینکه ۲۶ هزار شهید در این استان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده که بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید آن بومی استان بوده‌اند، گفت: امروز در معادلات جهانی به نگاه و دیدگاه رهبر معظم انقلاب توجه می‌شود و ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای و جهانی دارد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز معلم با بیان اینکه هفته معلم بهترین ظرفیت برای تقدیر از مقام و جایگاه معلم و اساتید مدارس علوم دینی است، اظهار داشت: روزی که به نام معلم نام‌گذاری شده یادآور شهادت بزرگ مردی است که تمام عمر خود را با کج‌روی‌ها مبارزه و در راه دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی تمام وجودش را در طبق اخلاص گذاشت.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شهید مطهری می‌فرمایند «خودم را شاگرد آقای مطهری می‌دانم آثار آن بزرگوار مثل یاد او زنده است».

وی با بیان اینکه کلید شقاوت و هدایت بشر به دست قشر فرهنگی است، گفت: صلاح و فساد هر جامعه دست معلمان آن جامعه است و معلمان نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم دارند.

وی اضافه کرد: علم دانشمند و معلم و استاد زمانی ارزش دارد که آن را به دیگران منتقل کند و زکات این علم هم با انتقال آن به دیگران محقق می‌شود.

وی با تاکید براینکه تامین مالی و ارتقای سطح علمی معلمان و اساتید از نیازهای اساسی بوده گفت: معلمی همانگونه که شهید رجایی فرمودند شغل نیست و نباید به عنوان شغل به آن بنگریم به معلمی باید با شوق و ذوق نگاه کرد.

وی ایمان و توکل به خدا، استقامت و پشتکار و داشتن بیان خوب را از ویژگی‌های بارز معلمان دانست و اذعان کرد: امروز به برکت تلاش‌های اساتید و معلمان در کشور پله‌های توسعه‌ای خوبی را در کشور پیموده‌ایم اما دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف دنبال ناامید کردن مردم است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی امروز در معادلات جهانی جایگاه مهمی را دارد دشمن شبانه روز برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ما تلاش می‌کنند.

وی در ادامه به شعار سال و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردم در جهش تولید اشاره کرد و گفت: موضوع اقتصاد، اشتغال و تولید از موضوعات مهمی است که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست بر آن تاکید دارند در حقیقت موضوع اقتصاد پاشنه آشیل کشور بوده و باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.

وی افزود: توجه به وضعیت اقتصادی اساتید و معلمان که در عرصه علم تربیت تلاش می‌کنند ضروری است در این راستا دبیرخانه شورای علوم دینی مدارس کشور توجه به مدارس علوم دینی و فعالین این حوزه قرار گرفته است.

وی به برخی برنامه‌های شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی در راستای ارتقای سطح علمی و همچنین اقتصادی اساتید و معلمین مدارس علوم دینی در سطح کشور گریزی زد و گفت: حرکت به سمت مدارس نظام‌مند و تحول در مدارس علوم دینی از نیازهای امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: دنیا در حال رشد است طلاب هم باید براساس علوم روز که در دنیا وجود دارد با استفاده از متون ارزشمند به‌روز شوند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی برای اساتید باید برگزار شود، گفت: مدارس نظام‌مند دنبال ارتقا سطح کمی و کیفی و حتی سطح مادی اساتید و مدرسین است.

وی تصریح کرد: اگر مدارس ما نظام‌مند باشد قطعا براساس سطوح طی شده برای طلبه‌ها مدرک صادر می‌شود.

وی در پایان به نظام آموزش منطقه‌ای و پیشتاز بودن غرب کشور در این خصوص هم گریزی زد و گفت: تهیه متون و دروس نظام آموزشی منطقه‌ای توسط صاحب‌نظران در هر منطقه‌ای انجام می‌شود و هدف اصلی آن رشد و ارتقای سطح علمی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:
عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی هر جامعه است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی هر جامعه است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ماموستا ایوب احمدپور در نشست  با اساتیدمدارس علوم دینی اهل سنت کردستان که به مناسبت روز معلم در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید مطهری و تبریک روز معلم، اظهار کرد: اسلام در بیان اهمیت و جایگاه تعلیم و در تبیین مقام عالم و معلم، آنان را برتر از عابدان می‌داند و این نشان از جایگاه والای معلمان در مکتب اسلام است.

وی با تاکید براینکه در آموزه‌های اسلامی، همنشینی با استاد و معلم عبادت شمرده شده است، گفت: به حقیقت عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی جامعه و کشور است و توجه به این مهم بستری ارزشمند برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته در عرصه‌های گوناگون خواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: اساتید و معلمین مدارس علوم دینی نقش مهمی در تولید اندیشه دین و انتشار آن در جامعه دارند.

ماموستا احمدپور اضافه کرد: بدون شک در دنیای پیچیده امروز هیچ انسانی بی‌نیاز از تعلیم و تربیت نبوده و فعالیت در مدرسه و آموختن، بخش قابل توجهی از زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در سیستم‌هاى آموزشى، افراد زیادى مشغول به فعالیت هستند افرادی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان این جامعه دارند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه مدرسه‌های علوم دینی با تربیت طلاب و فرهیختگان زمینه‌ساز جامعه‌ای دین‌مدار و با تعهدات بالای اخلاقی هستند، اذعان کرد: ارتقای سطحی علمی اساتید و معلمین مدارس علوم دینی با توجه به نقش مهم انها در تربیت طلاب توانمند از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ است.

ماموستا احمدپور در ادامه با بیان اینکه همزمان با هفته معلم از تعدادی از اساتید مدارس علوم دینی تقدیر می‌شود، گفت: در راستای تقدیر از اساتید مدارس علوم دینی بر اساس آیتم‌های تعیین شده از تعداد از آنها در سطح شهرستان، استان و کشوری تجلیل می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: در همین راستا ماموستا ملامحمود مدرس نیز به عنوان چهره ماندگار در تهران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از جمعی از اساتید و معلمین مدارس علوم دینی با حضور مسئولان تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=1848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.