• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های طلاب و روحانیون

  • کد خبر : 995
  • 29 نوامبر 2023 - 8:42
برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های طلاب و روحانیون

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های آنان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای امین کمال گرامیان در کارگروه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب روحانیون غرب کشور عنوان کرد طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه […]

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای امین کمال گرامیان در کارگروه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب روحانیون غرب کشور عنوان کرد طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها از سال ۱۴۰۰ مسابقات قرآنی به صورت خانوادگی برگزار می‌گردد.

وی در ادامه به نقش خانواده‌ها در این مسابقات اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی در میان خانواده‌ها با برگزاری چنین مسابقاتی افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گفت:رده های مربوط به خانواده‌ها در این مسابقات اضافه شده و رده‌های سنی نیز مشخص شده است.

گرامیان به اهداف کلی این مسابقات اشاره کرد و گفت: ایجاد همگرایی، شناسایی طلاب و روحانیون در حوزه قرآنی، بهره مندی از آموزه‌های دینی، استفاده از برکات معنوی قرآن در تربیت دینی و تحکیم بنیاد خانواده از عمده نتایج برگزاری این مسابقات است.

وی تصریح کرد: افراد شرکت کننده در این دوره از مسابقات شامل طلاب و روحانیون برادر، همسران طلاب و روحانیون، طلاب فارغ التحصیل خواهر و فرزندان طلاب و روحانیون در دو رده سنی بالای ۱۵ سال و زیر ۱۵ سال است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گفت حفظ کل قرآن کریم حفظ ۱۰ جزء و قرائت تحقیق و ترتیل از رشته‌های برگزاری در این دوره از مسابقات است.

گرامیان به بخش دیگر اضافه شده به این مسابقات اشاره کرد و افزود: خطابه قرآنی از موارد اضافه شده به موضوعات این دوره از مسابقات است که به صورت کشوری برگزار می شود و در حوزه یکی از آیات قرآن کریم در مورد سبک زندگی و شهدای غزه است.

وی تصریح کرد: تواشیح و مولودی خوانی از رشته‌های دیگر این دوره است که افراد شرکت کننده باید از طلاب روحانیون در گروه‌های ۳ تا ۵ نفره کلیپی را تهیه کرده و برای مسابقات کشوری ارسال کنند.

معاون فرهنگی گفت: حفظ موضوعی قرآن کریم فقط ویژه روحانیون و ترجمه و مفاهیم قرآن در کلیه گروه‌ها در این دوره برگزار می‌شود.

گرامیان در ادامه با بیان اینکه برای فرزندان زیر ۱۵ سال طلاب و روحانیون نیز رشته نقاشی تعریف شده است مهلت ثبت نام دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت از ۲۷ آبان ماه لقای ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ است

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.