• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
7
همایش

همایش تکریم علماء وروحانیون عرصه جهاد تبیین برگزارشد

  • کد خبر : 1333
  • 10 ژانویه 2024 - 13:11
همایش تکریم علماء وروحانیون عرصه جهاد تبیین برگزارشد

حجت الاسلام طائب مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز۱۹دی ماه، درهمایش تکریم علماء وروحانیون عرصه جهاد تبیین که درمحل کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزارشد باگرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی وسالروز شهادت سرداردلها شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای کرستان بویژه شهدای روحانی شهید شیخ الاسلام وشهید برهان عالی گفت: امیدواریم خداوند تبارک […]

حجت الاسلام طائب مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز۱۹دی ماه، درهمایش تکریم علماء وروحانیون عرصه جهاد تبیین که درمحل کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزارشد باگرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی وسالروز شهادت سرداردلها شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای کرستان بویژه شهدای روحانی شهید شیخ الاسلام وشهید برهان عالی گفت: امیدواریم خداوند تبارک وتعالی این توفیق را به ما بدهد که بتوانیم راه آنهارا ادامه دهیم.

حجت الاسلام طائب با اشاره به نحوه شکل‌گیری انقلاب  گفت: انقلاب اسلامی در حالی شکل گرفت که دو ابرقدرت شوروی و آمریکا برای ایجاد سلطه بیشتر بر جهان تلاش می‌کردند. در سال ۵۷ ایران درواقع یک پایگاه آمریکایی در مقابل شوری بود، تا جائی که نفت، تجهیزات و همه امکاناتش تحت تسلط غرب بود  آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود. نفت ارزان را از کشور خارج می‌کردند و در قبالش، برای کشورمان پیشرفت در نظر نگرفتند و یک کشور مصرفی ایجاد کردند وهمه محصولات وحتی مواد غذایی راواردمی کردندوخبری از پیشرفت نبود.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه بابیان اینکه  ایران را مسلح می‌کردندگفت:  با این‌سلاح‌ها بتواند فقط در مقابل شوروی از آمریکایی‌ها دفاع کند، لذا هیچ‌گونه سلاحی نمی‌دادند که اگر روزی ورق عوض شد، این سلاح‌ها تولید باز دارندگی در مقابل آمریکایی‌ها بکند. زمانی‌که صدام حسین عملیات موشکی بر علیه ما انجام می‌داد، ما موشکی نداشتیم و می‌گفتند شما  موشک برای چه می خواهید ونیازی به آن نداریدشما اگر هواپیما وتوپخانه  می‌خواهید که بازدارندگی در مقابل شرق بکنید واگر موشک داشته باشید ممکن است ما بزنید . در آن مقطع که جمعیت ۳۶ میلیون   بود حجم صادرات  ۶ میلیون بشکه بود اما وضعیت اقتصادی مان چگونه بود، انقلاب اسلامی آمد تا تسلط پیدا کند و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را بیرون کردو حتی شبکه نفوذ شوروی درحزب توده آنهارابیرون وبرخوردکرد آمریکاوشوری  دیدنداگراجازه بدهند ایران قدرتمند بشود دیگرنمی توانند کنترولش کنندوبه هیمین دلیل جنگ راه انداختندیعنی نیرویی که انقلاب کرده سرزندوشاداب است وبا ۶میلیون نفت صادراتی می تواند کشوررا بسازدوباجی به کسی ندهد وبجای اینکه بیاید کشوررا بسازد همه پول ها ونیروی انسانی اش  دریک دهه درگیر جنگ وناامنی بشودواین اتفاق افتاد وهمه نیروهای انقلاب یا درجنگ شهید شدند یا متخصص درامر دفاع شدند وسایربخش های ما از لحاظ اقتصادی رشد پیدا نکرد وجنگ به فضل الهی با پیروزی جمهوری اسلامی پایان پیداکرد وبسوی سازندگی رفتیم.

وی با بیان اینکه پس از جنگ، به سمت سازندگی رفتیم اظهار داشت :  آمریکایی ها می‌گفتند  تکنولوژی ،پول ،دانش‌ فنی و پیشرفت می‌خواهیداینها باید زیر نظرما اعمال شودتا پیوست‌های سیاسی و فرهنگی آن نیز رعایت شود؛  وماجنگ را اداره کردیم درحالی که کسی مارا کمک نکردو حتی سیم خاردار و گلوله وارد می‌کردیم اما بعد از اتمام جنگ به خودکفایی تجهیزات رسیدیم.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه زمانی که درحوزه اقتصاد می خواستیم پیشرفت کنیم گفت: آمریکایی‌ها  می گفتند اگرمی خواهید نیروگاه وپالایشگاه  ایجاد کنید ما باید بیایم بسازیم وراه اندازی بکنیم ر ، اما زمانی  درانقلاب رسید که ما نصاب پالایشگاه، سد و نیروگاه شد یم وخودمان انجام می دهیم وحتی دردنیا باخت نیروگاه رقابت می کنیم.وچون دیدن که مارعایت نمی کنیم ما تحریم کردندبرای اینکه توسعه پیدا نکنیم وکم کم که دیدند ما پله پله داریم پیشرفت می کنیم تحریم هارا بیشترکردندودرسال ۸۲گفتن شما دارید قدرت هسته ای پیدا می کنید  به بهانه جلوگیری از قدرت هسته‌ای ایران، تحریم اقتصادی را راه انداختند، در آن دوران با این فشارها دولت اصلاحات نیز وا داد و در سال ۸۲ قبول کرد تا دربِ انرژی اتمی را برای آنان باز کنیم تا نمایندگانشان مستقر شوند. و نظارت بیشتر و تحریم بیشتر! این تحریم‌ها و ازآن طرف حاکمیت‌های دوگانه و جریان غربگرا نفوذ کرد و آمریکایی‌ها گفتند ما دو خط ایجاد کرده ایم درطول این  انقلاب، ایرانی ها دیگرپیشرفتی نداشته باشند وحتی درمعیشت وزندگی شان به مشکل بربخورند.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه بااشاره به توافق ایران و آمریکایی‌ها که می‌خواستند که ایران ذلیل شود، خاطرنشان کرد: چون در توافق متوجه شدند که ایران ب در حال قدرت گرفتن بود آمریکا ، توافق را پاره کردند، ترامپ سر کار آمد وگفت کاری می کنم ایران اجازه نمی دهیم که نفت  صادر کندشود و صادرات به روزی ۷۰ هزار بشکه رسید اما به فضل الهی تحریم‌ها را دور زدیم. تا اینکه دولت دموکرات مجدد سرکارآمد و گفتند ۷۰۰ هزار بشکه بفروشید با این میزان صادرات و فروش فرآورده‌ها، سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمدزایی ایجاد خواهد کرد اما کاری می‌کنیم که مصرف از صادرات بیشتر و تبدیل به کشور واردکننده می‌شود، وقتی صادرات محدود شود، زمین‌گیر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی ۶ میلیارد دلار بنزین وارد کشور می‌کردیم اما با راه‌اندازی پالایشگاه خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به صادرکننده بنزین تبدیل شدیم. تا زمانی‌که مصرف روزانه ۸۵ میلیون لیتر بود، صادرکننده بودیم و تولیدمان بیشتر از واردات بود اما سال به سال مصرف بالا رفت و اکنون میانگین به ۱۱۵ میلیون لیتر و در پیک به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. به همین خاطر مجبور به اعمال محدودیت شدیم؛ تا زمان ۶۴ هزار مگاوات مصرف برق روزانه صادرکننده برق و به دو کشور برق می‌فروختیم اما الان به ۸۴ هزارمگاوات رسیده و واردکننده شده‌ایم و در سالیان گذشته ساعت قطعی برق زیاد شد. دشمن هدفش این بود که با این فشارها و محصور کشور را فلج کند. فقط برای تهیه غذا و دارو سالانه بایستی ۲۵ میلیارد دلار پول می‌دادیم. با این روند ۱۰ سال پیشرفت کشور منفی و متوقف ماند و آنچنان که باید و شاید زیرساخت درست نکردیم. دولت انقلابی سرکار آمد؛ تحریم‌ها را دور زد و امروز صادرات نفت به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده‌ و بخش عمده‌ای از پول به کشور باز می‌گردد د،  نفت را می‌فروشیم  تا ۶ قلم غذا؛ گندم، جو، کنجاله، دانه‌های روغنی و ذرت وارد کشور کنیم. دولت باید اتصال غذا را با نفت قطع کند. زمانی‌که دولت سیزدهم سرکار آمد ۶ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم اما امسال به جای خرید ۴٫۵ میلیون تن گندم از کشاورز به ۱۱٫۵ میلیون تن رسیده است.

وی گفت: دولت به دنبال قطع وابستگی‌ها و حمایت از تولید است و عمده واردات را بر کالاهای پیشرفت‌آور گذاشته ودر صورت تداوم این روند، درآمد و قدرت خرید مردم افزایش می یابد و احساس رضایتمندی ارتقا پیدامی کند. امااین زمان می‌برد تا  این جراحی خوب بشودوبه فضل الهی این روند اگرادامه پیدا بکند درآمد مردم بالامیرودوقدرت خرید افزایش پیدا می کندواحساس رضایتمندی نیز بالامی رود.

ایشان گفتند: زمانی ۱۶ میلیارد دلار برای تهیه غذا و دارو به چند نفر می‌دادند بصورت انحصاری بود وچون مافیا شکل گرفته بود. دولت در این دوره قیمت خرید گندم را واقعی و چندین برابر افزایش داد و در مافیای خودرو به جای اینکه انحصار خودرو دست چند شرکت باشد‌، خودرو برقی راه‌اندازی و واردات انجام داد، اینها به منزله مبارزه با فساد است که تاثیر آن به مرور مشخص می‌شود. مافیای دارو نیز همینطور. دولت انحصارها و مافیا را که بزرگترین ضربه را به اقتصاد می‌زند از بین برد.در تبیین باید جاهایی که واقعیت در حال تحریف است، جلوی آن را بگیریم و در جاهایی که اشتباه و ضعف هست مطالبه‌گری کنیم.

مشاوره فرمانده کل سپاه درباره ماجرای چای دبش گفت:  دولت و قوه قضاییه این فساد را برملا کردند، وبعضی این  تصور را داشته اند که ۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار خورده شده است اما واقعیت این است که اینها فقط چای خریده‌ بودند. همه دلار دولتی نبود بلکه نیمایی و تنها برای چای نداده بودند، بلکه به کارخانه هم داده بودند که چای تولیدبکندونیاز کشوررابرآورده و صادرات هم داشته باشند.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه درادامه ابرازداشت : دشمنان می‌خواهندارزش‌های اسلامی را با راه‌ اندازی جنگ مذهبی و ایجاد اختلاف میان فرق مذاهب اسلامی،  تضعیف کنند دراخل کشوروکشورهای منطقه  وجنگ راخشن کنند بوسیله هزینه کردن برای جریانهای تکفیری وغیره درکشورهای عراق ، افغانستان،عربستان، لبنان، سوریهاختلاف مذهب وجنگ شیعه وسنی راه بیندازندکه وبعد بروند توجریان دموکراسی و… که موفق نشدند ، امروزه جمهوری اسلامی، الگوی همبستگی قومی‌مذهبی برای جهان شده است وامروزه درغزه که اهل سنت هستند شیعیان پشتیبانی می کنند ودیگر مذهب مطرح نیست ودراین مورد هم شکست خوردند.

ایشان درادامه با اشاره به تاثیرات عملیات طوفان‌الاقصی برمحیط بین‌الملل، منطقه‌ای و داخلی گفت: این عملیات درعملیات طوفان الاقصی حماس شروع می کند وهمه پشتیبانی میکنند دشمن گیج شده است ومی گوید یک مقاومت اسلامی  شکل گرفته والگوی کشورهای، مقاومت اسلامی است ومقاومت اسلامی درمقابل صهیونسیم وآمریکا همه ایستاده اند ویدواحد شده اندوآمریکا دارد ضعیف می شود.

طائب گفت: امروز انقلاب ومقاومت  دریک نبرد راهبردی  در مقابل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دراوج پیروزی هستند، آن چیزی که می تواند این مقاومت را تضعیف کند این است دردرون  که بتواننداین مقومت را ازدرون ضعیف کنند وآن کسی که از این مقاومت پشتیبانی می کندجمهوری اسلامی است که با دو طریق  ناامن‌سازی و ترور درکشورراه بیندازند.وچون از زائران حاج قاسم هم ترسیدند و انفجار کور راه انداختند.و روزی دنبال دوگانگی و اختلافات مذهبی بودند، اما امروز در  آستانه انتخابات ایجاد دوگانگی اجتماعی و تضعیف مشارکت مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام طائب درپایان  با تاکیدبرحضور گسترده مردم در پای صندوق‌های گفت: مردم کسی را انتخاب کنند که از شاخصه های اومبارزه با فساد وتلاش درجهت محقق آرمان های انقلاب وخواسته های مردم باشد.

 

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=1333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.