• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
11

انتخابات ، متجلی کننده نظام مااست

  • کد خبر : 1372
  • 24 ژانویه 2024 - 9:45
انتخابات ، متجلی کننده نظام مااست
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه دراستان کردستان روزسه شنبه3بهمن،دردیدارصمیمی طلاب وروحانیون شهرستان مریوان که درسالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاداسلامی برگزارشد گف: این جلسه یکی ازبا کیفیت ترین جلسه دراین شهرستان بوده وباکیفیت ترین حرف هاهم زده شدوروحانیت اهل تشیع وتسنن دریک جبهه که همراه همدیگرهستند این  زحمتکشان عرصه تبلیغ ،تهذهیب، معنویت،وتدریس دراین راه  لطمات وضرباتی را تحمل می کنندوکنایه ها می شنوندواذیت ها می شوندوهمانطوری که امام صادق (ع) فرمود:زبان مردم رانمی شودکنترول کردورفتارمردم نمی توان  دردست گرفت  وبالاخره ما ازپیامبر(ص) بالاترنیستیم که درقرآن هست می گفتند ساحر، کذلب ، مجنون ومسخره می کردندواین رفتارها تا امروز کم وبیش درجامعه وجودداشته است اما روحانیت همواره به کارورسالت خویش ادامه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه دراستان کردستان روزسه شنبه۳بهمن،دردیدارصمیمی طلاب وروحانیون شهرستان مریوان که درسالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاداسلامی برگزارشد گف: این جلسه یکی ازبا کیفیت ترین جلسه دراین شهرستان بوده وباکیفیت ترین حرف هاهم زده شدوروحانیت اهل تشیع وتسنن دریک جبهه که همراه همدیگرهستند این  زحمتکشان عرصه تبلیغ ،تهذهیب، معنویت،وتدریس دراین راه  لطمات وضرباتی را تحمل می کنندوکنایه ها می شنوندواذیت ها می شوندوهمانطوری که امام صادق (ع) فرمود:زبان مردم رانمی شودکنترول کردورفتارمردم نمی توان  دردست گرفت  وبالاخره ما ازپیامبر(ص) بالاترنیستیم که درقرآن هست می گفتند ساحر، کذلب ، مجنون ومسخره می کردندواین رفتارها تا امروز کم وبیش درجامعه وجودداشته است اما روحانیت همواره به کارورسالت خویش ادامه داده است.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه درآستانه ولادت باسعادت امیرالمومنین علی(ع) هستیم گفت: امیدواریم  ازپیروان راستینن ودلدادگان  وادامه دهنده راه، وازعمل کنندگان به دستورات آن حضرت باشیم اولین وظیفه همه ما روحانیون ، جذب  وتربیت طلاب می باشدالبته مسائل مالی لازم است من زندگی نامه ملامحمد باقربالک  رامطالعه کرده ام  علی رغم سختی ها وگرفتاری ها و رنجها ،چه تاثیرات بسیاری داشته اند و همانطوری که فرمودند هرچه قدر امکانات بیشتربوده  انگارکیفیت ها کاهش پیداکرده است وتربیت طلبه های باسواد ،باعمق ،بافکر،مهذب ومتخلق ازمهمترین وظیفه مااست.ویک طلبه ویک  ماموستا ویک روحانی وقتی انسان نگاهش می کند باید بیادخدابفتد اعمال،رفتار،نماز،سحرخیزی وعبادتش  باید انسان را به یاد خدا بندازد.

نماینده ولی فقیه درادامه عنوان داشت طلاب باید متخلق به اخلاق وعلاقه مندبه کشورواسلام باشند افزود:این خیلی مهم است که بپذیریم نگاه رهبرمعظم به این کشور، مردم و روحانیت بر پایه ی اندیشه های متعالی،رفع فتنه و اختلاف افکنی است و این مطلب را نباید من که نماینده ایشانم عرض کنم بلکه باید شما روحانیون این رابیان وبرای مردم تبیین کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بااشاره به اینکه ما یک سری  مسائل ومشکلات دررابطه با ماموستاها احصا کرده ایم خاطرنشان کرد:بخشی مشکلات مالی ،درسی،مدرسین،اداری،محتوایی،نظام وظیفه و…می باشد که این مشکلات کمتر شده وانشاء الله کمترهم می شود وبرطرف خواهد شد.

ایشان بابیان اینکه این کشورواین شهر متعلق به شما می باشد گفت :هرکی کمک کند این کشور متعالی بشود اعم ازکسبه ،کارکنان وکارخانه هاوغیره کشوردرمسیرپیشرفت قرارمی گیرورای دادن،آمدن،انتخاب اصلح کردن به پیشرفت شهرشماومردم کمک می کندوانشاء الله همه ما وارد این موضوع  شویم تشویق وبیان کنیم کسانی دراین شهرکاندیدا می شوند فرزندان واهل شهر شماهستندوغیرازاین نیست تشویق وبیان وفعالیت کنیم که بعداٌ بتوانیم مطالبه کنیم .

نماینده مقام معظم رهبری بابیان اینکه انتخابات ،متجلی کننده نظام ماست عنوان کرد:ماخیلی وقت ها انتخاباتمان خیلی باکیفیت بوده مثل انتخابات سال۸۸وانتخابات قانون اساسی است وگاهی اوقات انتخابات ما کم شور بوده مثل دوران کرونا، ضعف عملکرد که مردم راناامید کرد اما لاقل این است که مردم انتخاب می کنند وهروقت که همه  می آمدند،بازمردم رای می دادند وآن وقتی که کم کم می آیند باز مردم تعیین کننده  وشما تعیین کننده هستید به آن باید افتخارکنید نه درعربستان ،عمارات،قطر،عمان،کویت ازاین اتفاقات وخبرها نیست که شما خودتان انتخاب می کنید.وانتخابات تجلی رای ونگاه مردم است.  

ماموستامحمودی مسئول مرکزبزرگ اسلامی شهرستان مریوان با تبریک اعیادماه رجب وعرض خیرمقدم به نماینده ولی فقیه وهیئت همراه به شهرستان مریوان گفت: ما شاهد مجاهدت‌هاوخدمات ویژه ای که حاج آقا پور ذهبی  به جامعه روحانیون وخاواده های آنان  دارند هستیم واز الطاف ایشان نسبت به این قشر شریف سپاسگزاریم.

درادامه ماموستا شیر زادی امام جمعه شهرستان مریوان ضمن عرض خیرمقدم  وتبریک ایام  وبا اشاره به اینکه روحانیون همیشه درصحنه بوده وخواهند بودابراز داشت : هرچندروحانیون ما از لحاظ  معیشت درتنگناهستنداما همیشه قانع بوده و پشت نظام را خالی نکرده‌ودرهمه عرصه ها درصحنه حضورداشته اندهمانطوریکه ملاحظه می فرمایید کسانی که پشت نظام ایستاده‌اند از طرف معاندان چه توهین‌هایی به آنها می‌شود،واز عنایت وپشتیبانی نماینده مقام معظم رهبری به جامعه روحانیت تقدیروتشکرمی کنیم.

ماموستاشیرزادی بابیان اینکه درآستانه انتخابات هستیم خاطرنشان کرد: وظیفه داریم چه کرد، بلوچ ،ترک وهمه اقوام بایددست بدست هم بدهیم ودر صحنه انتخابات حاضر شویم وهمانطوریکه خداوند همراه نماز مشورت را نیز مطرح و شورا را در نظر گرفته است، همچنان که نماز واجب و لازم است انتخابات و همه پرسی نیز لازم وضروری  است ونماد دموکراسی همین انتخابات می‌باشد. و ماهم نباید  شهادت زور بدهیم و نه کتمان دروغ بگوییم چون هر دوی آنها حرام می‌باشند. وظیفه ما است کسی که شایستگی چنین جایگاهی ندارد به او رای ندهیم واز همه روحانیون خوهشمندم درتبلیغات خود این مسئه انتخاب اصلح را بری مخاطبان خود تبیین کنیدتابه کسی  رای بدهند که دارای ایمان و عمل صالح باشد.

درادامه ماموستا صلاح قادری ،با گرامیداشت تریف فرمایی نماینده ولی فقیه به شهرستان مریوان گفت: از زمانی که  حاج آقا پور ذهبی  دراین استان حضورپیدا کرده اند ماشاهد تغییر و تحولاتی در حوزه روحانیت بوده ایم از ایشان سپاسگزاریم.

ماموستاقادری با اشاره به نحوه جذب و رفع محدودیت‌های سنی طلاب گفت:  حجره‌ها و مدارس دینی ما محل پرورش و تزکیه کسانی هستند که قرار است وارثین انبیا باشند، حقیقتاً غایت هدف انبیا تزکیه و تعلیم است، و رسالت اصلی حجره‌ها نیز همین است ، انسان‌های ممتازی باید به عنوان مجتهدین ما راس امور باشد تا در این مقطع حساس بتوانند پیام اسلام را به درستی برسانند. حجره‌های ما کانون پرورش انسان‌های نخبه بوده است در ادوار مختلف تاریخ این حقیقت و ماهیت و جوهر دین را تا به حال رسانیده‌اند. و ما اگر انتظار داشته باشیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه هزینه‌هایی را انجام بدهد انتظاری به دور نیست و نباید تعجب کنیم. بنده بعضی اوقات با خود فکر می‌کنم که چگونه حجره‌ها و روحانیون قدیم با  حداقل امکانات و متون فشرده توانستند شخصیت‌های برجسته‌ای را پرورش دهند؟ از کجا آن همه قدرت اجتهادی داشته‌اند؟ اما ما چرا نمی‌توانیم طلابی را جذب کنیم که حتی نتواند نگاه ابتدایی به متون اسلامی داشته باشند؟علت چیست؟ علما ء و اساتید محترم باید ما به این نکته و مطلب بسیار توجه کنیم و به آن اهتمام خاصی بدهیم. باید بتوانیم طلابی را جذب و پیدا کنیم که آنها نماینده واقعی ما باشند برای پیامی که دین اسلام دارد. با این وقت فشرده نمی‌توانیم که دیدگاه خود را در مورد طلاب و رفع محدودیت سنی آنها بیان کنیم، اما این وظیفه جناب عالی است که نگذارید حجره‌های ما خالی از طلبه شوند! همان روش قبلی که سال‌های متمادی در کردستان ما بوده ادامه پیدا کند و یک حجره کوچک در جنب یک مسجد درست شود و طلاب در آن درس بخوانند و ادامه دهند، چون این همه طلاب محصول همان حجره‌ها هستند چرا نباید چنین حجره‌هایی دوباره احیا شود؟ به نظر بنده بدیل و جایگزین مناسب‌تر از آنها نیست. تحصیل کرده‌ها به نزد ما می‌آیند و وقتی که درس‌های ما را سماع و گوش می‌دهند از ما می‌پرسند که شما از کجا با این عمق چنین دروسی را یاد گرفته‌اید؟ وظیفه ما و جناب عالی جذب طلاب است آنها را با مدلات و الگوسازی‌ها از افراد قدیمی و تشویق و ترغیب آنها جذب کنیم.

ماموستا  امین شمسایی با اشاره به اینکه  شهرستان مریوان از لحاظ حجره و تدریس  گذشته‌ای درخشان  داشته است گفت:، و تمام عالمان و دانشمندانی که اسم و رسمی دارند یا اهل شهرستان مریوان هستند و یا نزد کسانی درس خوانده‌اند که در مریوان تدریس کرده و اهل مریوان هستند. اگر ما بخواهیم همانند گذشتگانمان تاریخی طلایی داشته باشیم باید رفتار آنها را ادامه بدهیم، چگونه تدریس کرده‌اند و چگونه به حجره و طلاب خدمت کرده‌اند ادامه دهنده همان راه باشیم. نمونه آنها که در این مملکت خدمت کرده‌اند زیاد می‌باشد به عنوان مثال ماموستا ملا باقر بالک در حجره گلی شاگردانی را تربیت کرد که در الازهر مصر نیز نمونه و شبیه ندارند.ماموستا سید مسعود تمتمی  که طلبه ملا باقر بوده است الفیه‌ای را تالیف نموده که خودش می‌فرماید: الفیه من بر الفیه شیخ سیوطی برتری دارد. پس در مسائل تدریس همانند گذشتگان خود عمل کنیم.  برای ارتقاء حجره‌ها باید بدانیم که در هر زمانی چیزهای نو ظهور می‌کند.

ماموستا امی شمسایی افزود: ما باید به چیزهایی که تازه پیدا می‌شوند و نوظهورند مجهز باشیم، پس مدرسین ما باید به فکر باشند و علوم عالی و تازه‌ای که پیدا شده‌اند ما نیز در فکر ارتقاء و یادگیری و یاد دهی آنها باشیم.‌ موضوع دیگری که خدمت شما باید عرض کنم این است که همه شما شاید در فضای مجازی مشاهده کرده باشید که از روحانیون گله کرده‌اند که در فضای مجازی زیاد فعالیت نمی‌کنند!  هرچند چند جواب وافی و کافی داده شده است به این موضوع، اما پیشنهاد بنده این است که ما شبکه استانی و رادیویی داریم اگر آنان زحمت بکشند و هفته‌ای ۲ ساعت را به روحانیون منطقه اختصاص دهند تا در مورد مسائل و مشکلات روز و احکام فقهی سخنانی  داشته باشند که  خالی  ازلطف و جزای خیر نیست.

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=1372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.