• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6

همایش طلاب وروحانیون شهرستان کامیاران

  • کد خبر : 1087
  • 14 دسامبر 2023 - 13:19
همایش طلاب وروحانیون شهرستان کامیاران
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه دراستان کردستان درپی سلسله سفرهای شهرستانی برای پنجمین بار 21آذر ماه درشهرستان کامیاران حضورپیداکردندودرهمایش طلاب وروحانیون که با همت مرکزبزرگ اسلامی این شهرستان برگزارشد شرکت کردند. حجت الاسلام پورذهبی با ابراز تقدیروتشکراز فرماندارودست اندرکاران ومسئولین این شهرستان عنوان کرد: الحمدالله شهرستان کامیاران کم حاشیه ترین وبانجابت ترین شهرهای مااست. وحدوداٌ برای پنجمین باراست که به این شهرستان سفرمیکنیم ودرروستاهای متعددی حضورپیداکرده ایم واز علماء ومبلغین اهل تشیع وماموستایان بزرگوار دیدار و تکریم کرده ایم.واین را جزء وظیفه خود می دانیم و روش و سیره ما همین است .

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه دراستان کردستان درپی سلسله سفرهای شهرستانی برای پنجمین بار ۲۱آذر ماه درشهرستان کامیاران حضورپیداکردندودرهمایش طلاب وروحانیون که با همت مرکزبزرگ اسلامی این شهرستان برگزارشد شرکت کردند.
حجت الاسلام پورذهبی با ابراز تقدیروتشکراز فرماندارودست اندرکاران ومسئولین این شهرستان عنوان کرد: الحمدالله شهرستان کامیاران کم حاشیه ترین وبانجابت ترین شهرهای مااست. وحدوداٌ برای پنجمین باراست که به این شهرستان سفرمیکنیم ودرروستاهای متعددی حضورپیداکرده ایم واز علماء ومبلغین اهل تشیع وماموستایان بزرگوار دیدار و تکریم کرده ایم.واین را جزء وظیفه خود می دانیم و روش و سیره ما همین است .


پورذهبی بااشاره به ایام فاطمیه(س) واینکه چراحضرت زهرا(س) اینقدرجلوه گری دارد گفت: در این مجلس علم عرض می کنم که اولین مسئله علم است، فرمود مردم یعنی زن ومرد سراغ ایشان می رفتند تا از علم ایشان بهرمند شوند و نکته دوم معنویت وتذهیب ایشان است بالاخره یک نفرکه می خواهد الگو بشود اصلش در آن شخصیت ، وارستگی، معنویت و آن زبدگی درونی اش می باشد و حضرت زهرا(س) اینگونه است ومی گویند اینقدر در نماز می ایستاد تا اینکه پاهای حضرت ورم می کرد واین شخصیت ومعنویت این بزرگواربود وسوم حضرت فاطمه زهرا(س )درزمینه کارکرد خانوادگی واجتماعی بهترین فرزند ،همسرو مادر بود که حضرت علی (ع) به وجودایشان دلگرم بود و روایت است وقتی ایشان در منزل حضور داشتند به منزله آرامش قلبی بود که به حضرت علی (ع) می داد و بهترین مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ،و من یادم هست دردهه ۶۰ که با دعوت برادران اهل سنت بعنوان سخنران قبل از خطبه های خطیب چه در قشم و یا کردستان شرکت میکردم و از افتخارات همه ما این است که چه اهل سنت ویا اهل تشیع از ارادتمندان اهل بیت (ع) هستیم.
نماینده مقام معظم رهبری درادامه با اشاره به اینکه بهتر است وابستگی طلاب و مبلغین به حکومت و حاکمان کمتر باشد گفت : اگرطلاب و مبلغین وابسته حکومت ها باشند در موقع مقتضی نمی توانند انتقاد و مطالبه گری داشته باشند اما چون حکومت حکومت اسلامی است باید به این بخش رسیدگی ویژه بکنیم و باتوجه به اینکه منزل اکثر طلاب وروحانیون شرف یاب شدیم واشراف و اطلاع داریم برموقعیت زندگی شان ، ضمن سادگی که در زندگیشان دارند از یک زندگی متوسطی برخوردارند و این دئب طلبگی است و ما نمی توانیم مثل آدم های که درسطوح بالاتری هستند زندگی کنیم چون اخیراٌ فشار بر زندگی ها زیاد شده می طلبد ما هم توجه بیشتری بکنیم وحتماٌ این اتفاق می افتد.
پورذهبی بااشاره به سفر اخیر آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری گفت: با صحبت های که با ایشان داشتم فرمودند طرح تون رو آماده کنید و من هم کمک می‌کنم ، و رهبر معظم هم که داعی و پرچمدار این قشر زحمتکش است عنایت ویژه ای دارند.
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تجهیز خانه های عالم اهل تشیع و اهل تسنن دراین شهرستان گفت : کاری که ازدستمان بر آید مجدداٌ انجام خواهیم داد و در رابطه با حوزه علمیه اهل سنت با همت حاج آقای عسکری و سبحانی که زمین و نقشه های آن آماده شده است هزینه ساخت آن نیز کم کم مهیا می شود بتوانیم دربانه ، سقز، مریوان ،سنندج و کامیاران به زودی انجام می شود وانشاء الله با همت شما بزرگواران طلاب بیشتری جذب شوند و امور مساجد در مرکز بزرگ اسلامی باید با بررسی مشکلات مساجد در حوزه اهل سنت و تشیع، که دارد شکل خودش را پیدا می کند، برطرف سازد.

لینک کوتاه : https://avaye-amin.com/?p=1087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.